El passat dimecres 23 de febrer l'Ajuntament de Barcelona va organitzar una assemblea informativa per a que els tècnics de Transports Metropolitans de Barcelona poguessin explicar el plantejament de les obres que es duran a terme per a la renovació de les vies de la línia 5 de metro, entre les estacions de la Sagrera i Horta.
Sobre les obres, que es duran a terme en dues fases, la primera durant la setmana santa i la segona durant l'estiu d'aquest any 2022, podreu trobar molta informació a la roda de premsa que va realitzar TMB el passat 3 de febrer i que podeu consultar en el següent enllaç:
TMB realitzarà una renovació integral de 3 km de via a l'L5 de metro
Per a més informació tècnica, podeu trobar informació sobre la adjudicació de les obres per un valor final de 12.366.274,80 € IVA inclòs (21,00%) en el següent enllaç:
Renovació integral de via a Línia 5 entre les estacions de Sagrera i Horta
Doncs bé, un cop detallada la informació i abast de la intervenció a realitzar, gairebé uns 50 veïns i veïnes vam acudir a la assemblea informativa per tal de conèixer com es procediria a solucionar els problemes de vibracions que pateixen als seus habitatges, i que en alguns punts de Fabra i Puig la empresa TMB ha organitzat mesuraments tècnics puntuals des d'habitatges afectats per la problemàtica, i ens vam trobar amb les següents explicacions per part dels responsables de TMB:
- Reconeixen que l'informe realitzat per la empresa especialitzada recull mesuraments de vibracions que superen els 81dB, una dada superior al límit de 75dB que estableix la normativa vigent. Per a que us podeu imaginar la tortura que està patint el veïnat, un valor de 81dB en vibracions al terra d'un habitatge equivaldria a les vibracions que produiria el pas d'una camió pesat, per exemple, i hi ha diversos estudis de prevenció de la salut que indiquen que suportar nivells de vibracions superiors als 80dB amb afectació directa a tot el cos i de forma continuada en el temps, pot produir efectes psicològics negatius com son l'estrès, cansament i alteració del son.
- Admeten que les vies de metro tenen una vida útil aproximada de 40 anys, i que en el cas de la línia 5 de metro han arribat als 60 anys de vida, i es troben que les vies estan perdent totes les seves capacitats de sobte a causa de l'allargament injustificat de la seva vida i causen cada cop més vibracions i problemes tècnics per a realitzar el servei. És a dir, reconeixen que han allargat la vida útil de les vies més de 20 anys, posant en perill a milers de persones, i ni tant sols se'ls hi va caure la cara de vergonya.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada